beloved soldiers

Wednesday, August 24, 2011

bahang sakaratulmaut..


korang penah rase nk mati tak?
korang mesti takot kan?
korang mesti fikir lepas korang mati ramai yg akn sedih..
betul tak?
tak pun korang rase mcm xde org pn yg kesah kalau korang mati..
ye ke?
persoalannya kt cnie kenapa aku tanya mcm tu?

yeahh.. aku melalui perasaan itu skrg...
KENAPA?
jgn tanya, aku xtaw..
lately hati aku byk berdebar2..
entah kenapa aku jadi takut bila ingat hukum ALLAH..
bukan sblm ni aku xtakut..
kurang kesedaran barangkali.. T_T

dh hampir 48 jam aku biarkan NAIM CHE OM..
tiba2 aku mnghilang dr pandangannya..
aku rindu, aku sayang..
tp aku lebih takut padaNYA..
aku bimbang xmampu menahan perasaan,
lalu mengabaikan yg wajib kutunaikan..

aku berMUKA BUKU sblm menunaikan solat zohor..
terlupa barangkali, itulah aku..
ku bingkas bangun dan solat pd jam 16:00
usai bersolat, aku tertidur dgn telekung membalut tubuh..
dlm fikiranku, alangkah indah jika di saat ini ajalku dikembalikan..

ku cuba lelapkn mata..
berharap denyutan nadi berhenti di dlm tidur..
sedangkan azan asar akn berkumandang sebentar lg..
aku mesti bangun utk bersolat lg..
jam sudah ke angka 17:35
sayup2 kedengaran suara umi memanggilku..

jantungku bagai direntap, berdegup begitu kencang..
Alhamdulillah, Allah masih mmberi nafas..
nafas ini akn ku cuba manfaatkn utk mengabdikan diri kepadanya..
insyaAllah...

ku ambil semula wuduk yg sudah terbatal dek tidur yg nyenyak..
bersolat dan beristighfar..
semoga Allah mengampuni dosa2 ku yg lalu..

ya Allah, kau ambil lah nyawaku disaat aku sudah siap utk bertemuMU..
jangan kau renggut nyawa ini dr jasadku selagi aku belum betul2 menyayangiMU, merinduiMu, menangis keranaMu, berjihad dijalanMu, dan ikhlas mencintaiMu..
sesungguhnya akulah hamba yg paling hina disisiMu kerana terlalu leka mengejar cinta manusia, walhal cinta kepadaMu adalah cinta yg abadi dan hakiki..


maafkan aku, ya Rabbi.. T_T
aku mendambakan kasihMu yg SATU..
semoga engkau perkenankan doaku ya Allah..
ameeen...

2 comments:

ell said...

ell pernah rasa benda ni jugak. hmm, memang menangis je masatu.

fyqabellika said...

takot kn ell? hurmmm.. sume org pn ade perasaan ni i guess, xtaw la kalo ade gak manusie hati gila batu yg xpnh rse bnde2 cani..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...