beloved soldiers

Saturday, September 10, 2011

ada hantu kat facebook!



situasi 1 :
padang balang, sentul.. (umah pakcik aku)
pertengahan tahun 2010 (upper six)

malam tu aku khusyuk mengadap fb, borak2 dgn kwn2 lame.. jam mase tu dh masuk waktu pagi.. lebih kurang pukul satu, mata aku masih segar.. skrg jam dh hampir pukul dua, aku mula menguap.. tapi masih khusyuk melayan kwn2.. sebelum tu aku ade belek2 profile mmbe aku ni, amirul nizam.. then terasa gatal lak tgn nk tgk pic dye.. ade la satu gambar dye ni, berjaya la buat aku terkejut n meremang skjp.. gambar apa? jp g aku tunjuk.. aku pun xsedar bila mase aku tertido, mungkin dlm pukul dua lebih kot.. dh name pn xsedar kn, abis laptop aku ape sume terbiar on je.. xsempat nk shutdown lappy, mata aku dh shutdown dulu.. haih..

tido punye tido, tetbe aku tersedar.. tingkap kt sebelah katil ni still gelap, blum pagi lagi.. then aku toleh sebelah kiri, memandang tepat ke arah laptop.. haaa??!!!! gambar tuuuu!!!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

ape prasaan korang?? serious, mase aku nmpk je pix ni kt lappy aku, ak tade prasaan pape pun.. juz mcm biase2 je, dgn selamba aku trus shutdown lappy.. senang kn? disebabkn ari masih gelap, aku pn rase mcm nk tgk jam pulak.. so aku capai enpon, and... nk taw pukul bape dat time? EMPAT pagi.. -.- yess, pukul 4! haaa.. time tula bwu aq ase takot, time tu jugak la baru aku trfikir :

1. macam mana lappy aku boleh menyala smpai pukul 4 pagi? biasenye kalau xshutdown pon, dye akn jd blank kan? ouhh~ sgtlah xlogik lappy still on dlm tempoh lebih kurang dua jam, tp hakikatnya aku tgh mmbuta.. xde sape ok, aku tdo sorang2.. T_T
2. musykil gak aku bila tiba2 kuar gambar tu.. seingat aku, sblm aku tertido tu aku klik 'home' kt fb.. means, aku dh kuar pn dr album mmbe aku tu.. tp mcm mne dye boleh ke pic tu blek? haih, tension2..


ape lagi, aku terus la tarik selimut.. sambung tido blek, malas aku nk pikir bnde ni pnjg2.. t aku yg gila, haha.. alhamdulillah, esok tu aku sehat je mcm manusia normal.. aku bgn subuh tu pn lek je, xde nk seram sejuk ke ape.. siap boleh drive pegi skolah lak tu.. smpai kt skolah, siap leh cter kt kawan aku.. 

actly, dh banyak kali gak aku kne mcm ni, tp aku ni spesies lampi ckit.. ade skali tu aku leh ikut bnde tu g mandi, haha.. mcm bodoh, tp betul doe! siyes xtipu.. n smlm pn aku trkena gak lg, nk taw ape? 
HANTU EARPHONE.. sekarang aku tgh demam sbb hantu earphone tu.. -.-'

to be continued~

6 comments:

Anonymous said...

Seram jugk cerita ko ni . Heee . Adoyhhh . Rase nak delete plak gamba tu . Aq mana de bela saka . Heee . Ape da ko menyarott . Itu mainan perasaan ko je . Keh3 . Rilekss beb

Nazirul Suhaimi (Razi Suhaimi) said...

misteri kan..
mamai main facebook kot..hehe
mnarik2, cpt la continue ye..

sy follow awk ye =)

fyqabellika said...

nizam, ni sume ko punye pasal.. haha.. xpe, bnde ni knangan aku dgn gamba kau.. ;D

fyqabellika said...

@naz, thnx taw follow.. mmg akn brsambung, sbb smlm trkena lagi.. adehh, fb sy ni brhantu kot.. -.-

Nazirul Suhaimi (Razi Suhaimi) said...

sblum on fb baca bismillah dulu taw..=)

fyqabellika said...

hee, i will.. thnx btw.. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...