beloved soldiers

Wednesday, October 19, 2011

berbuka puasa sambil menangis.. T_T (part 2)


part 1 di sini yer : sila klik berbuka puasa sambil menangis

hari masih lagi hujan.. aku pn takde idea nk duduk kt mane.. kalau ikut plan, ktorg nk buke kt tmn klcc, open air lah konon.. tp dh ujan, melilau lah jugak duk cari gazebo yg kosong.. tp kompom lah takde kan? :( sepanjang jalan tu aku diam lagi dan lagi.. aku nk sgt2 ckp ngn dia, tp erghhhh! kenapalah saat2 mcm ni pn aku still nk buat perangai? pdhal masa mula2 jumpe punyalah happy.. jum tgk pix hepy aku, hehe..
okay, lepas tu dah xhepy mcm ni.. -.-
'awak, kenapa ni? cakapla dgn sy..' aku diam je, ape2 yg dia tanye sume aku xjwb.. kenapa? suke hati aku la.. haha.. dah xtaw sgt nk duk mane, ktorg pn men duduk je kt tangga batu mengadap klcc.. luckily aku bwk shawl lebih, so ktorang duduk beralaskan shawl tu.. pelik2 je, pdhal suar tetap akn basah kan?

jam di menara maxis baru menunjukkan jarum 7.. aduhh, lagi setengah jam nk buke puasa.. mcm mana dgn ktorang ni? dua2 diam, aku betul2 lost masa tu.. biasanye aku la pn yg kepoh, haih.. 'awak, kenapa dgn awk ni? tlgla ckp dgn sy.. awak kn dh janji nk hepy2 dgn sy arini..' hurmm, aku still diam.. 'awak, please.. kite dtg sini kn nk hepy.. awk jgnla mcm ni..' and bermcm2 lah kata2 kuar dr mulut dia.. aku hanya mampu memandang dia, brharap mata ni boleh mmberi dia jawapan.. tp hampeh, so aku jeling dia puas2.. huhu..

dia menggoncang2 kaki aku, 'awak, pandang lah sy.. awk xnk ckp dgn sy lagi ke?' no respond, lalu dye menggongcang bahuku pula.. 'awak, sbb ape awk jd mcm ni? cuba cakap.. sy xmarah pn, tp tlgla jgn diam..' kali ni aku brsuara, sy okay la.. takde pape pn.. 'awak tipu, ni bkn awk.. cumel sy hepy je td, tetbe jd mcm ni..' ishhh, sy okay jela.. 'awak tipu! sy kenal awk dh dua tahun taw, bkn dua hari..' hmmm, aku terdiam lg..

Allahuakbar Allahuakbar.... em, dh azan.. dia dh siap2kn air utk aku.. aku menadah tgn dan memandang tepat ke matanya.. lalu dia mmbaca doa, 'Allahumma lakasumna wabika amanna wa'ala rizqika aftorna birahmatikaya arhamarrahimin..' ku capai, dan minum air asam boi yg dia beli td.. mmg takde selera nk mkn masa tu.. lps tu aku trmenung lagi, aduhh.. susahnye nk kawal perasaan masa tu.. tiba2 hati aku jadi sayu, sebak yg ku tahan sejam yg lalu akirnya mengeluarkn airmata jernih.. laju..

dia mengambil plastik berisi chicken wings dan mencubit sedikit utk disuap ke mulutku, aku menunduk menahan tangis.. 'awak, mkn la sikit.. kn awk dh janji nk mkn byk2 dgn sy..' berjurai lagi airmata ni.. 'awak, please.. jgnla menangis, ckpla kt sy knapa awk mcm ni.. cakapla..' xkn aku nk ckp? pdhal punca nya sbb jeles semata2.. aku xnk ckp, tp kalau aku xckp lg teruk aku memendam.. hmm..

'awak, mkn taw.. nah..' xsempat pn dia menyuap, aku dh ambil ayam dr tgnnya dan menyuap sendiri.. tak terasa sedap pn, yg aku ni masih lg nk menangis.. eei, aku pn naik tension dgn airmata ni.. asek nk meleleh je.. 'awak, cuba btaw sy apa yg buat awk jd mcm ni? awk ckpla, sy xmarah..' xnk la, xde ape pn.. bnde kecik je.. 'dah tu? nape mcm ni?' alaa, lupekn je.. jum la mkn, sy lapar. 'no, jgn mcm ni.. boleh ke nk mkn dlm keadaan mcm ni? ade selera ke nk mkn?' dia tnye mcm tu, yeahhh.. mmg takde selera langsung..

xpe, sy ok.. aku menarik plastik chicken wings td, ku cubit sedikit dan menyuap ke mulutnya.. awk mkn la k, nnt awk lapar.. 'syg, awk xmkn pn lg.. jgnla mcm ni..' xpe, awk mkn je..sy okay.. dia mengunyah perlahan, matanya tepat memandangku.. 'awk, ckpla nape awk mcm ni' aku taw, dia trtanya2 dr td.. mungkin dia pn dh penat explore phone sndri, cari bahan ape yg buat aku xsenang.. tp dia xjumpa kot..

lalu ku ambil phone di atas riba, dan click called numbers.. yeahh, itu saja puncanya.. sbb ade name dua insan yg aku tak suke.. kenapa? ntah, dr mule2 lg aku xsuke dorang tu.. n****** and a***** a****.. yg buat aku lg bengang, dia jarang call aku.. tp kenapa yg sibuk sgt nk call2 pmpuan lain? jawab please..

'awak, sorry la.. itu voicemail je..' aku xtaw nk pecaye ke tak, aku tau dia cuba bg alasan trbaik.. tp aku ni dh susah nk prcaya ape2 lg.. xnk pkir ape2 dh, sbb makin lama hati aku yg makin sakit.. aku sedih, ku cubit lagi ayam td dan menyuap ke mulutnya.. dan menangis lg.. 'jgnla nangis lg, tlgla awk.. xkn sbb tu je awk mcm ni?' awk yg nk sgt taw nape sy mcm ni kn? sy dh bgtaw, skrg nk marah sy?

lps ni awk jgn bg lg sy pegang phone awk.. 'kenapa? kn sblm ni mmg awk yg check sume..' sy xnk, sy xnk nangis lagi.. 'awk, shhh2.. sy janji, lps ni awk xkn sedih lg.. ni last, sy sory..' alaa, awk slalu ckp mcm tu, tp nnt2 awk buat sy lagi.. awk tipu! meleleh lg airmata ni.. dia menyeka lembut di pipi ku.. 'syg, jgn nangis lg.. please..'

aku mengeluarkn phone dr beg, dan menunjukkan semua inbox, sent items, recent calls kt dia.. awk tgk phone sy, bape ramai yg call sy? i didn't pick up.. sy ckp dgn awk je.. tgk inbox sy, name sape? sumenye awk.. awk, awk, dan awk.. tgn aku berminyak2 sbb pgg chicken wings td.. xtaw nk lap kt mana.. dia pegang kemas tgnku, dan lap di seluarnya.. 'lap je kt sini k syg, dh kotor dh pn..' aku diam lg, aku taw dia syg aku.. harap2, smpai bila2 pn dia akan kekal mcm tu..

'awak, nnt kte hidup same2 k? sy janji..' aku mengangguk.. 'awk nk sy?' aku angguk lg.. 'tahun depan kte 21thn dh kn syg?' ya, aku mengangguk.. 'don't worry k.. xlama je lg..' 'awak, nnt awk nk idup senang ke susah?' aku xde idea nk jawab soalan tu, aku xfhm pn apa maksud disebalik prtanyaan tu.. 'awak, sy xnk idup senang.. sy nk susah..' aku nmpk di matanya ada air mengalir, aku jd brtambah sebak.. aku xkesah idup susah pn, sbb aku pn bkn org senang.. tp biarlah dlm kesusahan tu segala2nya perfect, yg paling penting aku xnk brhutang.. biar susah, tp tak dikejar orang.. biar susah, tp disenangi orang.. aku pegang bnda tu..

awak, apa2 pun kita xde apa2 ikatan lagi.. tolong jaga sy, lindungi sy, hormati sy.. walaupun sy slalu sgt bebankn awk dgn prangai sy ni, awk masih mampu kawal diri sy.. sbb tu sy masih dgn awk, tdk brganjak sedikit pn.. thnx for being there for me..

2 comments:

FOOTPC said...

em...blh wat drama ni

fyqabellika said...

haha..mcm ade pulak org nk tgk drama genre cmnie..kne banned lak nnt..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...